Orqaga

Informatika fanidan taqvim mavzu reja

2008-2009   o’quv yili uchun

             

Ushbu taqvim-mavzu reja  Oliy va o’rta maxsus hamda Xalq ta’limi vazirliklarining 2003 yil 16 oktyabrdagi 256/151-sonli qo’shma buyrug’i bilan tasdiqlangan  va  akademik litsey va kasb-hunar kollejlari uchun informatika fanilan uzviylashgan oquv dasturi sifatida uzluksiz  ta’lim tizimida joriy etish uchun tavsiya etilgan dastur asosida tuzilgan.

Izoh :       

I-III boblar bo’yicha laboratoriya mashg’ulotlari o’tkazilmaydi,  nazorat asosan og’zaki  yoki kompyuterda test o’tkazish orqali amalga oshiriladi. 

  1. qolgan boblar bo’yicha  2 tadan 6 tagacha laboratoriya mashg’ulotlari  bo’lishi mumkin

I-III boblar bo’yicha nazorat asosan og’zaki yoki kompyuterda test o’tkazish orqali  amalga oshiriladi. 

qolgan boblar bo’yicha  nazorat asosan kompyuterda maxsus tayyorlangan vazifalarni bajarish  orqali amalga oshiriladi. 

  1. J.N. va O.N. amaliy  laboratoriya mashg’ulotlari vaqtida o’tkaziladi.

 

  1. J.N.  – o’quvchilarning laboratoriya ishlarini bajarishi, uy vazifasini tekshirish , qisqa  muddatli  ishlarni uyushtirish yoki test orqali amalga oshirish  tavsiya etiladi.
  1. O.N. -  maxsus vazifalarni bajarish  yoki test  topshiriqlari orqali amalga oshiriladi. 

                                        O.N. har bir bo’lim bo’yicha bir marta o’tkaziladi.

  1. Ya.N. -  maxsus vazifalarni bajarish  yoki test  topshiriqlari orqali amalga oshiriladi.

                                        Ya.N. har yarim yil oxirida o’tkaziladi. 
                         Ya.N    alohida ajratilgan soatlarda o’tkaziladi.

M a s h g’ u l o t    m a v z u s i

Soati

Shu  jumladan

Nazariy

Amaliy

-

J.N.

O.N.

1.

Axborot  haqida  tushuncha

2

2

 

 

2.

Axborotlashgan jamiyat haqida  tushuncha

2

2

 

 

3.

 Axborot tizimlari haqida tushuncha

2

 

 

2

4.

Axborot  ta’minotlari

2

2

 

 

5.

Axborot  texnologiyalari haqida  tushuncha

2

2

 

 

6.

Ma’lumorlar ombori haqida  tushuncha

2

 

 

2

7.

Komppyutеrlarning  arxitekturasi

2

2

 

 

8.

Shahxsiy kompyutеrlarning  asosiy  qismlari

2

2

 

 

9.

Qattiq disk va disk yurituvchilari

2

2

 

 

10.

Monitor va  klaviatura

2

 

2

 

11.

Sichqoncha va  printer

2

 

2

 

12.

Skaner va  modemlar

2

 

2

 

13.

Fayillar va kataloglar

2

 

 

2

14.

Komppyutеrlarning dasturiy ta’monoti va turlari

2

2

 

 

15.

Operatsion tizim va drayverlar

2

2

 

 

16.

MS DOS  operatsion tizimi

2

2

 

 

17.

Tarmoq operatsion tizimi

2

 

2

 

18.

Amaliy dasturiy ta’minot

2

 

2

 

19

Dasturlash texnologiyasining uskunaviy vositalar

2

 

 

2

20.

WINDOWS opеratsion tizimi haqida ma’lumot

2

2

 

 

21.

WINDOWS opеratsion tizimining ish stoli

2

2

 

 

22.

Masalalar paneli

2

2

 

 

23.

WINDOWS ning  oynalari va  ularning turlari

2

2

 

 

24.

WINDOWS ning  oynalari va  ularning turlari

2

 

2

 

25.

Bosh menyi va  uning bo’limlari

2

 

2

 

26

“Mening kompyuterim” ilovasi

2

 

2

 

27.

Uskunalar paneli va undan  foydalanish

2

 

2

 

28.

Jildlar va ularni tashkil etish

2

 

2

 

29.

Boshlovchi ilovasi va u bilan ishlash

2

 

 

2

 

Yakuniy nazorat

 

 

 

 

30.

Grafika  ob’ektlari haqida  ma’lumotlar

2

2

 

 

31.

Kompyuterda grafik ob’ektlarni tasvirlash usullari

2

2

 

 

32.

Kompyuter  grafikasi tushunchasi

2

2

 

 

33.

Paint grafik muharriri haqida ma’lumot

2

 

2

 

34.

Grafik tasvirlar hosil qilish

2

 

2

 

35.

Grafik tasvirlar ustida amallar

2

 

2

 

36.

Paint grafik muharririning  qo’shimcha imkoniyatlari

2

 

 

2

37.

Word matnli muharriri  va uning imkoniyatlari

2

2

 

 

38.

Word matnli muharriri interfeysi oynasining tuzilishi

2

2

 

 

39.

Xujjatlar yaratish

2

2

 

 

40.

Xujjatlar saqlash

2

 

2

 

41.

Xujjatlarni chop etish

2

 

2

 

42.

Xujjatlarni taxrirlash

2

 

2

 

43.

Matnni formatlash

2

 

2

 

44.

Jadvallar  yaratish

2

 

 

2

45.

Elektron jadvallar haqida umumiy ma’lumot

2

2

 

 

46.

EXCEL jadval protsessori

2

2

 

 

47

Elektron jadvalning asosiy elementlari

2

2

 

 

48

Ilovalar oynasining  asosiy elementlari

2

 

2

 

49

Ishchi xujjatlar bilan ishlash

2

 

2

 

50

Ma’lumotlar bilan ishlash

2

 

2

 

51

Formulalar bilan ishlash

2

 

2

 

52

Ma’lumotlarni o’tkazish

2

 

2

 

53

Funksiyalar bilan ishlash

2

 

2

 

54

Diogrammalar  bilan ishlash

2

 

 

2

55

Power Point dasturi haqida umumiy ma’lumot

2

2

 

 

56

Dasturning asosiy oynasi elementlari

2

2

 

 

57

Dasturning ish rejimi

2

 

2

 

58

Power Point da  taqdimot  yaratish

2

 

2

 

59

Slaydlar yaratish

2

 

2

 

60

Taqdimot ustida ishlash

2

 

 

2

 

Yakuniy nazorat

 

 

 

 

 

Jami

120

50

52

18

 

 

 

Bosh va kichik mavzular

Dars soati

Jami

Ma’ruza

Amaliy

Labaratoriya

Foydalanilgan jihoz

1

Axborot texnologiyalari fanining jamiyatdagi o’rni va ahamiyati

2

 

 

 

 

1.1

Axborot texnologiyalari fanining jamiyatdagi o’rni va ahamiyati

 

2

 

 

 

2

Kompyuterga xizmat ko’rsatish       

2

 

 

 

 

2.1

Kompyuterga xizmat ko’rsatish

 

2

 

 

 

3

Fayllarni arxivlash

6

 

 

 

 

3.1

Fayllarni arxivlash

 

 

 

2

Pentium IV kompyuteri

3.2

Arxiv dasturlari va ularning turkumlari

 

 

2

 

Pentium IV kompyuteri

3.3

Ma’lumotlarni izlash

 

2

 

 

 

4

Kompyuterni viruslardan tozalash 

4

 

 

 

 

4.1

Virusni kelib chiqishi

 

 

 

2

Pentium IV kompyuteri

4.2

Kompyuterni virusdan tozalash

 

 

2

 

Pentium IV kompyuteri

5

Ma’lumotlar ombori va uni boshqarish tizimlari

2

 

 

 

 

5.1

Ma’lumotlar omborini tashkil qilish va uni boshqarish tizimlari MOBT arxitekturasi  

 

2

 

 

 

6

Axborot tizimlarini tuzish va undan foydalanish

6

 

 

 

 

6.1

Axborot tizimlarini tuzish va undan foydalanish

 

2

 

 

 

6.2

Axborot tuzilmasini qayta ishlash

 

 

2

 

Pentium IV kompyuteri

6.3

Axborot tashuvchi qurulmalar

 

2

 

 

 

7

Model va modellashtirish asoslari

4

 

 

 

 

7.1

Model va modellashtirish

 

2

 

 

 

7.2

Iqtisodiy jarayonlarni modellashtirish

 

 

2

 

Pentium IV kompyuteri

8

Kompyuter tarmoqlari va ularda ishlash asoslari

6

 

 

 

 

8.1

Kompyuter tarmoqlari va tarmoq topologiyalari 

 

2

 

 

 

8.2

Lokal kompyuter tarmoqlarini sozlash

 

 

 

2

Pentium IV kompyuteri

8.3

Internet global tarmog’ida ma’lumotlarni izlash

 

 

 

2

Pentium IV kompyuteri

 

                        Jami

32

16

8

8

         8

                                                07-1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 guruhlar uchun ishchi o’quv dastur
     Kelishildi  O’quv ishlari bo’yicha direktor o’rinbosari:                                       A  Beknazarov

Informatika fanidan uzviylashgan o’quv dasturi



Ushbu o’quy dastur Oliy va o’rta maxsus hamda Xalq ta’limi  vazirliklarining  2003 yil 16 oktyabrdagi 256/151-sonli qo’shma  buyrug’i  bilan  tasdiqlangan va  akademik  litsey, kasb-hunar kollejlari uchun informatika fanidan uzviylashgan o’quv dasturi sifatida uzluksiz ta'lim tizimiga joriy etish uchun tavsiya etilgan.
TUSHUNTIRISH XATI


Hozirgi zamonda biror-bir sohada ishni boshlash va uni boshqarishni kompyutersiz tasavvur qilish qiyin. XXI asr savodxon kishisi bo’lish uchun avvalo kompyuter savodxoni bo’lish, axborot texnologiyalarini puxta egallamoq’I  lozim. Har bir mutaxassis, u qaysi sohada ishlashidan qat'iy nazar, o’z vazifasini zamon talabi darajasida bajarishi uchun axborotga ishlov beruvchi vositalarni, ularni ishlatish uslubiyotini bilishi va ularda ishlash ko’nikmasiga ega bo’lishi zarur. Shu sababli bugungi kunda mustaqil Respublikamizda ta'lim sohasida amalga oshirilayotgan tub islohotlarning mazmun-mohiyati, maqsadi va vazifalari aniq belgilab olingan. Jumladan, "Kadrlar tayyorlash milliy dasturi"da "Kadrlar tayyorlash tizimi va mazmunini mamlakatning ijtimoiy va iqtisodiy taraqqiyoti istiqbollaridan, jamiyat ehtiyojlaridan, fan, madaniyat, texnika va texnologiyalarining zamonaviy yutuqlaridan kelib chiqqan holda qayta qurish nazarda tutiladi" deb belgilab qo’yilgan.
Ta'lim tizimi butunlay yangi mazmun kasb etayotgan hozirgi davrda har bir fanning mazmunini qayta tahlildan o’tkazish, ta'lim bosqichlari bo’yicha uning uzviyligi va uzluksizligini ta'minlash asosida tubdan isloh qiiish va hayot bilan bog’lash nuqtai nazaridan yondashuv zarur bo’ladi. Akademik litsey va kasb-hunar kollejlari o’quv rejasida umumta'lim predmeti sifatida kiritilgan "Inforiratika" predmeti ham bundan mustasno emas.
"Informatika" fanining asosiy maqsadi o’rta maxsus, kasb-hunar ta'limi muassasalarida tahsil olayotgan o’quvchilarga informatikaning amaliy jihatlari haqida bilim berish, zamonaviy kompyuterlarning dasturiy ta'minoti, shu jumladan, amaliy va xizmat ko’rsatuvchi dasturlar bilan ishlash malakasini hosil qilish, zamonaviy axborot texnologiyalari haqida umumiy ma'lumot berishdan iborat.
Mazkur fanning vazifasi amaliy informatikani foydalanuvchi darajasida o’rgatishdan iborat bo’lib, unda dastur o’rta umumta’lim maktablaridagi "Informatika va hisoblash texnikasi asoslari" va oliy ta'limdagi "Informatika, axborot texnologiyalari" fanlari bilan uzviy bog’liq ravishda tuzib chiqilganligi bilan bir qatorda, o’rta maxsus ma’lumotli mutaxassislarga shu sohada mukammal to’liq bilim berilishini ta’minlaydi.
Dasturni tuzishda mavzularning uzviy ketma-ketligi va ta’limning ushbu bosqichida "Axborot texnologiyalari" kursining o’qitilishi ham e'tiborga olingan. Shuning uchun dasturda axborot texnologiyalari haqida asosiy tushunchalargina berilib, uning texnik vositalari bilan to’liq tanishtirish va ularda ishlash ko’nikmalarini shakllantirish ko’zda tutilmagan.
Dasturning o’ziga xos xususiyati shundaki, u o’quvchilarning yosh va fiziologik-ruhiy xususiyatlarini, ularning tayyorgarlik darajasini hisobga olgan holda informatika fanining asoslarini amaliyotga tadbiq etish nuqtai nazaridan o’rganishni ta’minlaydi. Undagi ayrim mavzular umumiy o’rta ta'limdagi "Informatika va hisoblash texnikasi asoslari" fanidagi mavzularning takrorlanishi bo’lsada, bu yerda ular chuqurroq va amaliy faoliyatda foydalanishga yo’nalirilgan holda o’rganiladi.
Dasturga muvofiq o’quv jarayonini tashkil etishda,. mashg’ulotlar "oddiydan murakkabga, nazariy bilimlardan amaliy foydalanishga" tamoyillariga amal qilinadi. Amaliy-laboratoriya mashg’ulotlarini o’tkazishda yo’nalish va kasbning xususiyatlaridan kelib chiqib vazifalar bajarish maqsadga muvofiqdir. Bu narsa ishchi o’quv rejalarida o’z aksini topishi lozim. Shuning uchun dasturni bajarishda asosiy e'tibor amaliy ko’nikmalarni shakllantirishga qaratilishi lozim.
Hozirgi davrda deyarli barcha o’rta maxsus, kasb-hunar ta'lim muassasalarini zamonaviy kompyuterlar bilan jihozlanganligini hisobga olib, dasturning bajarilishini ta’minlaydigan texnik ta’minotni yetarli darajada deb hisoblash mumkin. Shulafni hisobga olgan holda ta’lim muassasalarini texnik va dasturiy ta'ininlanganligi darajalariga muvofiq ravishda dasturdagi mavzularni o’tish ketma-ketligini o’zgartirish, ko’rsatilgan amaliy dasturlarni mavjud kompyuterlarni imkoniyatlaridan kelib chiqqan holda tegishli turdosh dasturlar bilan almashtirish imkoniyati ko’zda tutiladi. Darslarni tashkil qilish jarayonida pedagogik talablar me'yorlariga amal qilish, amaliyotda shakllangan uslublardan foydalanish bilan bir qatorda noan'anaviy mashg’ulot turlaridan foydalanish lozim. Shuningdek, mavzularni Respublikamiz davlat tili talablariga rioya etgan holda bayon qilishga atamalarning bir xilligiga, ko’p ma'noli so’zlardan, g’aliz jumlalardan foydalanmaslikka intilish lozim.
                                       O’quvchilarining  bilim  va  ko’nikmalariga  talablar:
o’quvchilar:
- Axborot, uning o’lchov birliklari, xususiyatlari, vatanimizda informatika fanining taraqqiyoti haqida ma'lumotlarga ega bo’lishi;
     - Axboriy jarayonlar, axborotlashgan jamiyat, uning xususiyatlari haqida tushunchaga ega bo’lishi;
     - Axborot tizimlari va ularning iurlari, axborot tizimlari ta'minoti, axborot texnologiyalarmi qo’llash sohalarini tasavvur qilishi;
     - ShEHM umumiy tuzilishi, ShEHM tasnifi, kompyuter arxitekturasi, uning dasturiy ta'minoti, asosiy va atrof qurilmalari, kompyuterlar ma'lumotlarda tashkil etish va saqlay olishi;
     - MS DOS operatsion tizimi, fayl tushunchasi, fayllarining turlari va nomlanishi, kataloglar, amaliy dasturlar va ularning asosiy turlari, dasturlash texnologiyasini uskunaviy vositalarini bilishi;
     - Windows operatsion tizimi, uning afzalliklari va o’ziga xos xususiyatlarini bilishi;
     - Kompyuter grafikasi tushunchasi, grafik muharrirlarining matn muharrirlaridan farqi va o’xshashliklarini bilishi, grafik muharrirlarida ishlay olishi;
     - Matn muharrirlari, ularning turlari, matnlarni kiritish va xotirada saqlash, xotiradan o’qish, ularni tahrir qilish usullari, bosmaga chiqarish usullarini bilishi va matn muharririda ishlay olishi;
     - Elektron jadval, ularning turlari. Elektron jadval tuzish, ularga o’zgartirishlar kiritish. Yacheykalar ustida amallar bajarish, formulalar, funksiya va diagrammalar bilan ishlashni bilishi;
- Power Point dasturi bilan ishlay olishi zarur.
                                              1.  Dasturning asosiy bo’limlari quyidagilardan iborat:
1-bob. Axborot va jamiyat.
2-bob. Axborot tizimlari va texnologiyalari.
3-bob. Shaxsiy kompyuterlar.
4-bob. Shaxsiy kompyuterlarning dasturiy ta'minoti.
5-bob. WINDOWS operatsion tizimi.
6-bob. Kompyuterda grafik ob'ektlar bilan ishlash asoslari.
7-bob. Matn muharrirlari.                
8-bob. Elektron jadvallar.
9-bob. Kompyutetda taqdimot yaratish asoslari.
Amaliy-laboratoriya mashg’ulotlari ma'ruzalarda olingan nazariy bilimlarni o’zlashtirish va mustahkamlashga qaratilgan bo’lib, zamonaviy kompyuterlar va axborot texnologiyalar vositalari bilan jihozlangan xonalarda o’tkaziladi. Ularning soni mavzularning nazariy yoki amaliy jihatlariga qarab aniqlanadi. I-III boblarda laboratoriya mashg’ulotlari o’tkazilmaydi. Qolgan boblar bo’yicha ular-ning soni 2 ta dan 6 ta gacha bo’lishi mumkin
Dasturning bajarilishini kafolatlaydigan muhim omilllaridan biri o’quvchilar bilimini nazorat qilishni izchil va tizimli ravishda o’z vaqtida amalga oshirib borishdir. Bu o’rinda joriy nazoratni o’quvchilarning laboratoriya ishlarini bajarishlari, uy vazifasini tekshirish, qisqa muddatli mustaqil ishlarni uyushtirish yoki test orqali amalga oshirish tavsiya etiladi. Buning uchun laboratoriya ishlari to’plainini tuzish va ulardan foydalanish maqsadga muvofiqdir. Oraliq va yakuniy nazorat esa, asosan maxsus vazifalarni bajarish yoki test topshiriqlari orqali amalga oshiriladi. Oraliq nazorat har bir bo’lim bo’yicha 1 marta, yakuniy nazorat esa, har yarim yil oxirida o’tkaziladi.
Fanni o’rganishda zamonaviy shaxsiy kompyuterlardan, axborot texnologiyalari vositalaridan, lokal va global kompyuter tarmoqlaridan, INTERNET, elektron pochta, ACCESS ma'lumotlar omborini boshqarish tizimi, WORD, EXCEL, Power Point kabi amaliy dasturlardan foydalanish ko’zda tutilgan.
                                              
                                            2.   FAN DASTURINING MAZMUNI
                                                        1- bob. Axborot va jamiyat
Axborot haqida tushuncha.
Axborotning sifat ko’rsatkichlari.
Axboriy jarayonlar. Informatika predmeti va vazifalari.
Axborotlashgan jamiyat haqida tushuncha.
Axborlashgan jamiyatning moddiy va texnologik negizlari.
Vatanimizda informatikaning taraqqiyoti va istiqbollari.
                                            2- bob. Axborot tizimlari va texnologiyalari
Axborot tizimlari haqida tushuncha.
Axborot tizimlarining turlari.
Boshqaruv tizimi.
Axborot tizimlarining ta'minoti.
Axborot ta'minoti.
Texnik ta'minot.Dasturiy ta'minot.Tashkiliy ta'minot.Matematik ta'minot.
Huquqiy va lingvistik ta'minot.
Axborot texnologiyalari haqida tushuncha.
Ma'lurnotlar ombori, uni yaratish va foydalanish usullari haqida tushuncha.
                                                       3- bob. Shaxsiy kompyuterlar
EHMlar arxitekturasi.
Universal EHMlarning rivojlanish tarixi.
Shaxsiy kompyuter.
Shaxsiy kompyuterlarning asosiy qurilmalari.
Markaziy protsjessorlar. Operativ xotira.
Qattiq disk va disk yurituvchilar.
Monitor. Klaviatura.
Shaxsiy kompyuterlar tasnifi.
Kompyuterning atrof qurilmalari.
Sichqoncha. Printerlar. Diskli jamlagichlar. Skanerlar. Modemlar va faksmodemlar.
Kompyuterda ma'lumotlarni tashkil etish va saqlash.
Axborot o’lchov birliklari.
Yacheykalar. Fayllar. Kataloglar.
                                            4- bob. Shaxsiy kompyuterlarning dasturiy ta'minoti
Shaxsiy kompyuterning dasturiy ta'minoti va uning turlari.
Tizimli dasturiy ta'minot.
Operatsion tizim. Drayverlar.
MS  DOS  operatsion tizimi. MS  DOS  da fayllar va kataloglar bilan ishlash.
Tarmoq operatsion tizimi.
Amaliy das-turiy ta'minot (ADT). Umumiy maqsadii ADT. Ofis ADT.
Dasturlash texnologiyasining uskunaviy vositalari. SASE-texnologiyalar.
                                                      5- bob. WINDOWS operatsion tizimi
WINDOWS operatsion tizimi haqida ma'lumot.
WINDOWS operatsion tizimining ish stoli.
Masalalar paneli.
WINDOWSning oynalari va ularning turlari.
Bosh menyu va uning bo’limlari.
"Mening kompyuterim" ilovasi.
Uskunalar paneli va undan foydalanish.
Jildlar va ularni tashkiJ etish.
"Boshlovchi" ilovasi va u bilan ishlash.
                                       6- bob. Kompyuterda grafik ob'ektlar bilan ishlash asoslari
Grafik ob'ektiar haqida ma'lumotlar.
Kompyuterda grafik ob'ektlarni tasvirlash usullari.
Kompyuter grafikasi tushunchasi.
Paint grafik muharriri haqida ma'lumot.
Paiiu muharriri bosh menyusining bo’limlari.
Grafik tasvirlar hosil qilish.
Grafik tasvirlar ustida amallar.
Paini grafik muhurririning qo’shimcha imkoniyatlari.
                                                           7- bob. WORD matn muharriri
WORD matn muharriri va uning imkoniyatlari.
WORD matn muharriri interfeysi oynasining tuzilishi.
Hujjatlar yaratish.
Hujjatlarni saqlash.
Hujjatlarni chop etish
Hujjatlarni taxrirlash.
Matnni formatlash.
Matnga qo’shimcha ma'lumotlar kiritish.
Jadvallar yaratish.
                                                             8- bob. Elektron jadvallar
Elektron jadvallar haqida umumiy ma'lumotlar.
EXCEL jadval protsyessori.
Elektron jadvalning asosiy elementlari.
Ilovalar oynasining asosiy elementlari.
Ishchi hujjatlar bilan ishlash.
Ma'lumotlar bilan ishlash.
Formulalar bilan ishlash.
Ma'lumotlarni o’tkazish.
Funksiyalar bilan ishlash.
Diagrammalar bilan ishlash.
9- bob Kompyuterda taqdimot yaratish asoslari
Taqdimot (prezentatsiya) tushunchasi.
Taqdimot yaratish dasturlari.
Power Point dasturi haqida umumiy ma’lumotlar.
Dasturning asosiy oynasi elementlari.
Dasturning ish rejimlari.
Power Pointda taqdimot yaratish.
Slaydlar yaratish.
Taqdimot ustida ishlash.
Maxsus effektlar va ularni o’rnatish.
Animatsiya va animatsion effektlar.
Power Point dasturining qo’shimcha imkoniyatlari.
3.  AMALIY MASHGULOTLAR VA LABORATORIYA ISHLARI UCHUN TAXMINIY MAVZULAR:
1.     Shaxsiy kompyuterlarning texnik qurilmalari bilan ishlash;
2.   Shaxsiy kompyuterlarning dasturiy ta’minoti bilan tanishish;
3.   Windows operatsion tizimi ish stoli elementlari bilan ishlash.
4.   Oynalar bilan ishlash;
5.   Bosh menyu bo’limlari bilan ishlash;
6.   Jildlar bilan ishlash;
7.   "Boshlovchi" ilovasi bilan ishlash;
8.   Paint grafik muharriri bilan ishlash;                                
9.   Paint grafik muharririning qo’shimcha imkoniyatlaridan foydalanish;
10. Wordda hujjatlar yaratish va saqlash
11. Hujjatlarni tahrirlash va chop etish;
12. Hujjatlarni formatlash va qo’shimcha ma’lumotlar kiritish;
13. EXSEL ilovalar oynasining asosiy elementlari bilan tanishish;
14. Ishchi hujjatlar yaratish;
15. Formulalar bilan ishlash;
16. Funksiyalar bilan ishlash;
17. Diagrammalar bilan ishlash;
18.  Power Point dasturini asosiy oynasining elementlari bilan ishlash;
19.  Power Pointda slaydlar yaratish;
20. Animatsion va maxsus effektlar o’rnatish.

 

“Maymanoq” xizmat ko’rsatish kasb-hunar kolleji    __________________________ fani
o’qituvchisi  To’raqulov Dilshodning  __________ oyi uchun pedagogik yuklamasi
T A B E L I.


T/r

Ish turlari

Yillik soat

Oylik soat

                                                                                                1.O’quv ishlari

1

Nazariy mashg’ulotlar 

 

 

2

Amaliy mashg’ulotlar

 

 

3

labaratoriya ishlari

 

 

4

Seminar mashg’ulotlari

 

 

5

O’quv amaliyoti

 

 

6

Konsultatsiya o’tish

 

 

7

Davlat attestatsiyasi komissiyasida ishtirok etishi

 

 

8

O’quvchilar daftarini nazoratga olish

 

 

9

Oraliq nazorat olish

 

 

10

Yakuniy nazorat olish

 

 

11

Ochiq darslar o’tish

 

 

12

Kurs ishlariga raxbarlik qilish , maslaxat va taqriz berish

 

 

13

Ishlab chiqarish amaliyotiga raxbarlik va hisobotlarni qabul qilish

 

 

14

Diplom (bititruv) ishlariga raxbarlik qilish 

 

 

15

Diplom (bititruv) ishlariga taqriz berish

 

 

                                                                   2.O’quv-metodik , ilmiy va ilmiy-metodik  ishlar

1

Nazariy, amaliy , laboratoriya , seminar mashg’ulotlarini o’tkazishga tayyorlash

 

 

2

Chet el loyixasi asosida olingan yangi jihozlardan foydalanib o’quv dasturida belgilangan yangi amaliy mashg’ulot yoki laboratoriya ishiga uslubiy yuklama tayyorlash 

 

 

3

O’quvchilarni fan olimpiadasiga tayyorlash

 

 

4

O’quvchilarni ilmiy konfirensiyasiga tayyorlash

 

 

5

O’quv jarayoniga  information-kommunikatsion texnalogiyalarini jalb etish dasturini ishlab chiqish 

 

 

6

Ma’ruza matn tayyorlash

 

 

7

O’quv uslubiy qo’llanmalar yaratish

 

 

8

Elektron darsliklar va oqitish , multimediya ishlarini tayyorlash

 

 

9

O’quv dasturi asosida jixoz va uskunalardan foydalangan xolda  yangi amaliy ishlarini yo’lga qo’yish

 

 

10

O’quv dasturi asosida jixoz va uskunalardan foydalangan xolda  yangi laboratoriya ishlarini yo’lga qo’yish

 

 

11

O’quvchilar bilimini reyting nazoratining yangi variantini ishlab chiqish

 

 

12

Ta’lim muassasa pedagogik kengashi qaroriga binoan ilmiy-tadqiqot ishlarini olib borish

 

 

13

Ilmiy maqola , ma’ruza , ma’lumotlar yozish

 

 

14

Malaka oshirish kurslarida qatnashish

 

 

15

O’quv amaliyotidan instruksion-texnalogik xarita tayyorlash

 

 

16

O’quv amaliyoti uchun ishchi dastur tuzish

 

 

17

Ishlab chiqarish amaliyoti uchun ishchi dastur tuzish

 

 

                                                                                3. Tashkiliy-uslubiy va tashkiliy pedagogik ishlar

1

To’qqizinchi sinf  bitiruvchilarining  akademik-litsey va kasb-hunar kollejlariga kirishlari uchun kasbga yo’naltirish va tashkiliy ishlarini olib borish  

 

 

2

O’zaro darslarga kirish va yozma rasmiylashtirgan xolda tahlil   olib borish

 

 

3

Ta’lim muassasasining konsultativ markazlari ishida ishtirok etish

 

 

4

Pedagogik kengash ishlarida ishtirok etish 

 

 

5

O’quv ishlab chiqarish ustaxonasisning jihoz va uskunalariga texnik qarov o’tkazish

 

 

                                                                              4. Ma’naviy-ma’rifiy ishlari

1

Sport tadbirlarini o’tkazish

 

 

2

Ma’naviy-ma’rifiy tadbirlarni o’tkazish

 

 

3

Pedagogik kengash kotibligini olib borish

 

 

4

“Iqtidorli mutaxassis” ko’rik tanlovini o’tkazish

 

 

5

“Barkamol avlod” sport o’yinlarini o’tkazishda ishtirok etish 

 

 

6

Darsdan tashqari vaqtda o’quvchilar bilan tarbiyaviy ishni olib borish

 

 

                                                                                                                             «Tasdiqlayman»
                                                                                                                        Bo’lim boshlig’i_____________________
                                                                                                                                                                                    fanidan
                                                                                                                       “________”______________ 2009 yil

DARS REJA

Guruh ___________________________________________________________________________________________
O’tilgan vaqti _____________________________________________________________________________________
Joyi _____________________________________________________________________________________________
Dars mavzusi______________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
Darsning maqsadi__________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________

1. Darsning turi____________________________________________________________________________________
2. Darsning jihozi__________________________________________________________________________________
DARSNING BORISHI
Tashkiliy davr(5-6) daqiqa o’quvchilar bilan salomlashish davomatni aniqlash
O’tilgan mavzuni so’rash va o’quvchilar bilimini baholash (20-21)
SAVOLLAR
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
3. O’tilgan darsni mustaxkamlash (5-6 daqiqa)
4. Yangi mavzuni bayon etish (40-41daqiqa)
REJA
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
5. O’tilgan mavzuni mustaxkamlash (5-6 daqiqa)
6. Uyga vazifa (3-4 daqiqa)
Fan o’qituvchisi____________________________________________________________________________________

                                                                                                                           
                                                                                                                           «Tasdiqlayman»
                                                                                                                        Bo’lim boshlig’i_____________________
                                                                                                                                                                                    fanidan
                                                                                                                       “________”______________ 2009 yil

DARS REJA
Guruh ___________________________________________________________________________________________
O’tilgan vaqti _____________________________________________________________________________________
Joyi _____________________________________________________________________________________________
Dars mavzusi______________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
Darsning maqsadi__________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________

1. Darsning turi____________________________________________________________________________________
2. Darsning jihozi__________________________________________________________________________________
DARSNING BORISHI
Tashkiliy davr(5-6) daqiqa o’quvchilar bilan salomlashish davomatni aniqlash
O’tilgan mavzuni so’rash va o’quvchilar bilimini baholash (20-21)
SAVOLLAR
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
3. O’tilgan darsni mustaxkamlash (5-6 daqiqa)
4. Yangi mavzuni bayon etish (40-41daqiqa)
REJA
_________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________
5. O’tilgan mavzuni mustaxkamlash (5-6 daqiqa)
6. Uyga vazifa (3-4 daqiqa)
Fan o’qituvchisi____________________________________________________________________________________

 

Informatika fanidan mashg`ulot o`tish da foydalaniladigan

Internetdagi web saxifalar ro`yxati:

Distancion yqitish:
www.wcb.vcu.edu   —    Virginia Commonwealth University onlayn kurslari.
www.so.cc.va.us/vccsonline/  —  Virginia Community Colleges Schools.
www.dlcoursefinder.com  —  Distancion o'qitishning halkaro kurslari.
www.homeworkheaven.com  —  Uy vazifalari.
www.meditac.com/MedITAC/education  —  Курсы по телемедицине Центра MEDITAC (Medical Informatics and Technology Applications Consortium).
weblist.ru/russian/Education/Distance_learning   —  Rossiya Distancion o'kitishiga bagishlangan sajt.
www.dist-edu.ru  —  Distancion o'qitishning Evroosio tizimi associaciyasi.
www.ido.ru
youthcenter.freenet.uz  —  Joshlar Internet Markazi. Markazning faolijati: Internetga kirish, ukitish, IT doirasida kobilijatli yoshlarni aniqlash va ularning rivozhlanishi uchun sharoit yaratish, distancion ukitish.
www.eden.bme.hu — Evropa distancion ta'lim tarmogining sayti.
www.sailloft.demon.co.uk — Distancion texnologya boyicha xalqaro exspert Janet Jenkins sahifasi.



  Ta'lim:
www.whitehouse.gov  —  Ok uy sakhifasi: sijosiy, ekonomik va saroy yangiliklari, voqealar, Internet resurslar.
www.cit.org  —  Innovacion Texnologiyalar Markazi.
www.askjeeves.com  —  Spravochnik.
www.barbonsedu.com  —  Spravochnik.
www.petersons.com  —  Spravochnik.
www.thomsonrights.com  —  Spravochnik.
www.ets.org  —  Chet el talabalari uchun spravochnik.
www.nafsa.org  —  Chet el talabalari uchun spravochnik.
www.toefl.org  —  Chet el talabalari uchun spravochnik.
www.colegequest.com  —  On-layn kaydli spravochnik.
www.askanexpert.com/askanexpert/index.html  —  Spravochnik.
www.nasas.com  —  Kollejlar associaciyasi.
nces.ed.gov
www.ssga.ru
www.ras.ru  —  Rossiya Fanlar Akademiyasining sayti.
www.glaznet.ru/glazweb/rus/educat.html  —  Ta'lim bo'yicha resurslar va proektlar.
www.informika.ru  —  Rossiya o'quv yurtlarining ma'lumotlar bazasi.
www.ukma.kiev.ua/Icc/wwwscint.html  —  Ukraina o'quv va ilmij institutlarining sayti.
www.freenet.uz  O'zbekistonda Freenet sahifasi. O'zbekiston, Markaziy Osiyo buyicha turli xil mavzular bo'yicha resurslarni jamlaydi. USAID grantlari bo'icha ma'lumot beriladi. Elektron pochta xizmati mavjud.
www.mnemo.ru "Obuchenie za rubezhom" jurnalining matnlari va chet el va Rossiyaning o'quv yurtlari tugrisida ma'lumotga ega ta'lim portali.
www.aboutstudy.ru — Rossiya "Obuchenie" ta'lim sayti



  Elektron kutubhonalar:
lcweb.loc.gov  —  Kongress kutubxonasi
www.vlib.org/  —  WWW virtual kutubxonasi.
access.gpo.gov  —  US Goverment Printing Office.
www.viva.com  —  Virginia On—line library.
vcu.library.edu— Virginia Commonwealth University kutubxonasi.
www.library.wustl.edu  —  Vashington universitetining virtual kutubxonasi.
www.nns.ru  —  Rossiyaning Milliy ehlektron kutubkhonasi.
www.library.ru  —  Rossiyaning elektron kutubxonasi.
www.vlibrary.freenet.uz  —  "Virtual kutubxona" uzbek tilidagi ehlektron darsligi. Virtual kutubxona, u bilan ishlash asoslari, Internet, elektron pochta to'grisida ma'lumotlar mufassal berilgan, elektron kutubxonalarga misollari keltirilgan.



  Fondlar va xalkaro tashkilotlar:
www.eurasia.org  —  Evroosiyo fondi. Fond ekonomika, o'rta va kichik biznesni rivozhlantirishda aktiv faoliyat olib bormoqda.
www.fundersonline.org/  —  Onlayn fondlari.
www.irex.org  —  IREX Programmasi. AKSH Programmasi. Ilmij xodimlari, o'qituvchilari va tadqiqotchilarining tadqiqotlarini tanlov asosida qo'llab-quvvatlaydi. Ushbu programma orqali O'zbekistonning ko'pchilik tadqitqotchilari kayta o'qish imkoniyatiga ega bo'ldilar.
www.iatp.uz  —  IATP sayti. Internetni o'qitish va uning imkoniyatlarini o'rganish programmasi. Ushbu programma tufayli foydalanuvchilar Internetga erkin kirishi va host serverda joyga ega bo'lishlari mumkin.
www.soros.org  —  Soros fondi sahifasi.
www.jica.org  —  Yaponiyaning xalqaro hamkorlik Agentligi.
www.nobel.se  —  Nobel fondi sahifasi.
www.undp.org  —  Birlashgan Millat tashkilotining rivozhlanish programmasi.
www.unesco.org  —  Ta'lim, fan va madaniyat masalalari bo'yicha Birlashgan Millatlar tashkiloti sayti.
www.umid.uz  —  "UMID" fondi.
www.ustoz.uz  —  Respublika"Ustoz"Fondining sayti.
www.worldbank.org  —  Jahon Banki sayti.
www.yahoo/Education/Grants/  —  Yahoo ning o'qish bo'yicha grantlar sahifasi.
www.osi.uz — (IOOFS) Ko'mak jamgarmasining O'zbekistondagi Vakolatxonasi.



  Bolalar uchun foydali byolgan manbalar:
bensguide.gpo.gov/  —  AQSH kongresining bolalar uchun sahifasi.
www.ala.org/ICONN/kidsconn.html  Bolalar uchun sahifa.
www.cybertown.com  —  Кибергород  —  Kibergorod - kelajakka sayohat.
rtfm.mit.edu  —  Disneylend kahramonlari,Uolt Disney bilan uchrashuv va sayohat.



  Kompyuter va informacion texnologiyalar, Internet:
www.toster.ru  —   Insonlar va goyalar to'grisidagi jurnal.
www.membrana.ru  —   Ilmiy-ommabop jurnal.
www.3dnews.ru  —   Kompyuter texnologiyalariga bagishlangan Rossiya onlayn nashri.

www.internet.uz  —   Uznetning asosiy voqealarini yoritadigan manba.
www.internet.ru  —   Runetning asosiy voqealarini yoritadigan manba.

www.citforum.ru  —   Tahliliy ahborot dengizi.
www.rusdoc.ru  —   Ruscha hujjatlar.



  Boshqa manbalar:
www.gipi.uz — O'zbekistonga global Internet Tashabbusi. Xalkaro Internet informacion tizimlariga keng kirish portali.
www.uza.uz  —  O'zbekiston Milliy ahborot agentligi.
www.uzreport.com  —  Informacion - taxliliy manba: O'zbekiston, turizm, ish va boshqalar hakidagi ma'lumotlar.